Thursday, July 9, 2009

Day 8 Report 2

Thursday, July 9th, 05:21 pm

What a ride last night! It started while I was writing my previous post
at around 4am. We hit a 40 degree header and the wind went from 18 to 30
knots. The boat started to accelerate and Rossi who was driving kept
breaking the speed record. He is now the new holder with 24.4. We stayed
in the squall for about 3 hours until they woke me up at 6:30 am to do a
peel to replace the R2 spinnaker with the R4. It did not take long to
really wake me up … couple of buckets of water while preparing the new
spinnaker at the bow did the trick! The ascension into the mast to lock
the halyard was sportive. By the time we finished the peel it was my
turn on deck. Until noon squalls were surrounding the boat offering
several good rides!
Today again we changed our clock on board of Cipango. The off watch team
have had an extra hour of sleep, lucky me, and those on deck well an
extra hour under the sun!
The fatigue starts to be visible on every body's face. Our maneuvers are
slower and we are all paying attention to each other and keep security
at the top of our priority list.
We did 292 miles this past 24 hours and the change of driving the boat
few degrees higher made a difference compare to the other boat in our class.
Our ETA to the finish line is Sunday at around noon.

JB

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Quelle navigation cette nuit! Cela a commence alors que j'ecrivais mon
precedent post autour de 4 heure. Nous avons rencontre un changement de
direction de vent de 40 degrees et le vent est passe de 18 a 30 noeuds.
Le bateau a commence a accelerer et Rossi a la barre cassait le record
de vistesse plusieur fois. Il est le nouveau detenteur avec 24.4. Nous
sommes restes dans le grain pendant pres de 3 heures jusqu'a ce qu'ils
me reveillent a 6:30 pour effectuer un "peel" pour remplacer le R2
spinnaker par le R4. Il n'a pas fallu longtemps pour me reveiller.
Quelques sauts d'eau a l'avant du bateau alors que je preparais le
nouveau spinnaker, on suffit. L'ascension du mat pour securiser la
drisse de spi etait sportive. Toute la matinee a ete ponctue par des
grains avec des accelerations du vent et donc des rapides bords!
Aujourd'hui encore nous avons change nos montres d'une heure. L'equipe
de repos a beneficie d'une heure en plus de sommeil, et l'equipe sur le
pont .. et bien une heure de plus sous le soleil.
La fatigue commence a se lire sur les visages. Nos manoeuvres se font
plus lentement et nous faisons tous attention a garder la securite notre
priorite.
Nous avons parcourus 292 miles hier. Le changement tactique de conduire
le bateau quelques degree plus haut a prouve etre efficace. Notre
vitesse moyenne a augmente et nos adversaire ne nous prennent plus de
milles.
Notre ETA pour l'arrivee est Dimanche autour de midi.

A+ JB

3 comments:

  1. I hope the squalls haven't been too hard on everyone or the gear, but it must be fun to go 24+ knots. I am excited that you have past the half way mark. Enjoy the rest of the race.
    Gary we won the beer can race by 7 minutes over the next boat and we didn't get the best start. I think the rest of the fleet hates us now. I hope you race ends equally well.
    Love you and we miss you,
    Julie

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  2. encore merci JB pour tes traductions.
    Nous sommes en plein dans la course. Bisous Mum

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  3. nous aussi nous te souvons de pret!! vive le réveil à coup de saut d'eau dans la tronche!!! pas besoin de te laver!!

    bisous
    merci
    elo

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